top of page

Kjøpsbetingelser GULLBARN AS

 

Info

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og produkter fra www.gullbarn.no til forbrukere. 

 

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. 

 

Salgsbetingelsene og annen informasjon på [www.gullbarn.no] er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres fortløpende ved endringer. 

 

For å kunne handle på www.gullbarn.no må du ha fylt 18 år. Er du under 18 år må du få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. 

 

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven, kredittkjøpsloven. Vi anbefaler at du leser disse lovene dersom du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks e.l.

 

 

1. Parter

Selger er GULLBARN AS

Adresse: Kreklingveien 3, 3030 Drammen.

Org.nr.: 918 458 352

Mobil: +47 95 97 54 81

E-post: lene@gullbarn.no

 

Dette blir i det følgende benevnt ”vi” eller ”oss”.

 

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”

 

2. Gjennomføring av kjøp i Nettbutikken

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen i denne lenken:

 

3. Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når den er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11. 

 

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

 

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4. 

 

4. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. 

 

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt eller beregnet for videresalg. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

 

5.  Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m. 

 

6. Betaling

Du betaler trygt med kort og kjøpesummen vil bli reservert på kortet etter din ordrebekreftelse. Vi har et godt sikkerhetssystem som vil ivareta en reell bestilling.

 

Når du handler hos oss blir betalingen behandlet av SSL Secure Shopping, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Du kan også betale dine varer ved å bruke PayPal.

 

Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. Kortet blir belastet når forsendelsen er foretatt.  

 

7. Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Normal leveringstid er 2 – 7 virkedager, men vi tar forbehold om at det i noen tilfeller kan ta noe lengre tid dersom varene må spesiallages eller dersom vi ikke har varen på lageret. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

 

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

 

8. Frakt og forsendelse

Vi tilbyr fri frakt på alle ordre i Norge. Vi sender dine varer med Bring/Posten og du mottar sendingsinformasjon når pakken er sendt. 

 

For frakt av produkter til andre land, gjelder egne satser. Ber om at du  tar kontakt med oss på e-post lene@gullbarn.no for mer info og priser om internasjonal frakt.

 

9. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

 

10. Reklamasjon & Garanti

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller å heve kjøpet. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse.

 

Vi vil se om vi kan reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at ditt ønske medfører en urimelig kostnad.

  

Produksjonsfeil er en iboende mangel, det vil si en feil som faktisk var der da produktet ble kjøpt i butikk. En slik feil/mangel vil som regel oppstå tidlig.

 

I de tilfeller der produktet er eldre enn 2 år og klagen ikke defineres som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven, vil produktet bli individuelt vurdert ut fra bruk og tilstand.

  

Hvordan registrere en reklamasjon/garanti:

Dersom du har handlet varen gjennom vår nettbutikk ber vi deg kontakte oss enten ved å sende en

e-post til lene@gullbarn.no eller gå inn på www.gullbarn.no og kontakte oss via “Kontakt oss”-skjemaet så vil vi hjelpe deg så raskt som mulig.  

 

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til osss.

 

11. Angrerett og retur

 

Angrerett:

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre kjøpet inntil 14 dager etter at du har mottatt en leveranse fra www.gullbarn.no.

 

Angrerettskjema ligger vedlagt leveransen du mottar, og må fylles ut av deg før varen returneres. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. 

 

Vi ber om at du sender oss en e-post til lene@gullbarn.no før varen sendes i retur. Varen returneres ubrukt, og forsegling/innpakningen må være inntakt. Ved retur av salgsvarer kan dette byttes i andre varer.  

 

Ved bruk av angreretten må du selv betale returporto. Vi krediterer deg kun for varen du har sendt i retur og ikke frakten. Du kan lese mer om angrerettloven på skjemaet som følger leveransen.

 

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket i tilsvarende pakning som varen(e) ble sendt i.

 

Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke da disse pakkene er søkbare, har et sporingsnummer og er forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post. Postgangen vil også ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. 

 

Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

 

Hvis det er feil eller skade på leveransen, kan du kontakte oss for å avtale retur.

 

Dersom du ikke henter varene din på posten og den kommer i retur til www.gullbarn.no vil du bli belastet med 300 kroner.

 

 

Retur:

Har du feilbestilt varer eller angrer på din bestilling, kan du returnere varene dine. Du må selv betale returporto hvis du angrer på din bestilling.

 

Er varen feilsendt, skadet eller du har fått varer du ikke har bestilt, vil www.gullbarn.no betale din returporto.

 

I følge Angrerettsloven, kan du returnere varene innen 14 dager.

 

Returadresse:

 

GB v/Lene Kristin Mason

Kreklingveien 3

3030 Drammen

 

 

 

 

 

 

 

bottom of page